Profesor Spanner
- Komisja trafia do Zakładu Anatomicznego.
- Członkowie widzą specjalistyczne urządzenia i pomieszczenia do bestialskich eksperymentów.
- Współpracownik zdarza tajniki produkcji mydła z ludzkiego tłuszczu.
- Współpracownicy Spannera próbują tłumaczyć jego działania, ale im nie zaprzeczają.
Dno
- Starsza, zadbana kobieta opowiada o utracie swojej rodziny.
- Kobieta trafiła do fabryki amunicji, gdzie była świadkiem okrucieństwa i otarła się o śmierć.
- Opis straszliwych warunków transportu kobiet do obozów.
Kobieta cmentarna
- Kobieta pracująca na cmentarzu przy getcie opowiada, jak ciężko żyć w tej okolicy.
- Ludzie mieszkający w okolicy całe dnie i noce słyszą krzyki cierpienia Żydów w getcie.
Przy torze kolejowym
- Małżeństwo postanawia uciec z transportu.
- Kobieta leży ranna przy nasypie kolejowym i nikt nie chce jej pomóc.
- Młody człowiek przynosi jej wódkę, a starsza kobieta mleko i chleb.
- Kobieta błaga policjantów, by ją zabili.
- Młody człowiek zabija kobietę, skracając jej mękę.
Dwojra Zielona
- Dwojra została rozłączona z mężem, który zginął w obozie.
- Kobieta wygląda na staruszkę, mimo że ma trzydzieści pięć lat.
- Dwojra była więziona i osadzona w getcie.
- Kobieta pragnie, by pamięć o zbrodniach niemieckich przetrwała.
Wiza
- Kobieta w stroju obozowym opowiada o „staniu na wizie”.
- Nie wszystkie kobiety były w stanie przetrwać ten okrutny proces.
- Kobieta sama ucierpiała, jednak bardziej przejmuje ją cierpienie innych.
- Wspomina śpiew Greczynek z pierwszego dnia pobytu w obozie.
Człowiek jest mocny
- Michał P. pracował przy wozach krematoryjnych.
- Mężczyzna zaprowadził na śmierć własną rodzinę.
- Michał chciał umrzeć, ale został zmuszony do dalszej pracy.
- Kilkakrotna próba odebrania sobie życia została udaremniona.
- W końcu udaje się mężczyźnie uciec, lecz musi się ukrywać.
Dzieci i dorośli w Oświęcimiu
- Opis okrutnego losu dzieci osadzonych i zabijanych w obozie w Oświęcimiu.
- Podsumowanie ogromu krzywd, jakich Niemcy dokonali w czasie wojny, zwłaszcza wobec Żydów.