U nas w Auschwitzu – plan wydarzeń
Tadeusz zostaje wysłany do Auschwitz, by odbyć kurs na sanitariusza. Obóz jest zupełnie inny, niż ten w Birkenau. Chłopak pisze listy do ukochanej Marii.
Tadeusz zostaje wysłany do Auschwitz, by odbyć kurs na sanitariusza. Obóz jest zupełnie inny, niż ten w Birkenau. Chłopak pisze listy do ukochanej Marii.
„Sąd Ozyrysa. Przełożył z egipskiego papirusu Henryk Sienkiewicz” to utwór wspomnianego w tytule Henryka Sienkiewicza. Humoreska została wydana w 1908 roku. Jest to bajka narracyjna, a odbiorcą są głównie osoby dorosłe.
Egipski minister Psunabudes umiera i staje przed obliczem Ozyrysa.
O jego duszę kłócą się Głupota i Niegodziwość, a żadna z nich nie jest w stanie przekonać Ozyrysa do swoich racji.
„Bajka o rybaku i złotej rybce” to bajka Aleksandra Puszkina, napisana w 1883 roku. Opowiada historię rybaka, który łowi rybkę, spełniającą życzenia.
1. Nad brzegiem morza mieszka młode małżeństwo. Są ubodzy. Mąż jest rybakiem, patrzy optymistycznie na życie. Żona narzeka i płacze nad swoją biedą.
„Legenda o Janie i Cecylii” to fragment utworu „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej. Powieść została wydana w 1888 roku. Legenda jest opowieścią o miłości dwojga ludzi. Para, mimo przeciwnościom losu i niechęci otoczenia, postanawia być ze sobą.
1. Jan i Cecylia to młodzi, zakochani w sobie ludzie. Ich związek nie podoba się rodzinom. Młodzi nie dostają zgody na małżeństwo, ponieważ pochodzą z różnych stanów społecznych. Jan jest prostym chłopem ze wsi, Cecylia wywodzi się z zamożnej, kulturalnej, wysoko postawionej rodziny.
„Grzechy dzieciństwa” to opowiadanie Bolesława Prusa, wydane w 1883 roku w „Kurierze Warszawskim”. Opowiada historię Kazia Leśniewskiego, niesfornego chłopca, który, pod wpływem różnych wydarzeń z młodzieńczego życia, zmienia się w dojrzałego młodego mężczyznę.
Głównym bohaterem jest Kazio Leśniewski – urwis i łobuz. Ma siostrę Zosię, a jego ojciec pracuje u hrabiny.
Po podpaleniu obory, Kazio zostaje wysłany do szkoły. Nie uczy się, woli bawić się z kolegami.
Przypowieść o zaginionej owcy odnaleźć można w Ewangelii według świętego Łukasza (15, 6-7). Parabola to jest bezpośrednim zwrotem Jezusa do słuchaczy, poprzez który wyjaśnia im podejście Boga do zbłądzonych grzeszników.